DISTRIBUIȚI

Madeira e o insulă oarecum mică, doar de două mai mică decât județul Ilfov ca suprafață, așa că oriunde ai merge vezi oceanul.

Aproape toate casele, toate hotelurile, toate traseele au „ocean view”, insula îți oferă priveliști după priveliști, una mai frumoasă ca alta. Și pentru că localnicii știu că au o insulă ochioasă, au amenajat o mulțime de locuri de belvedere ce se numesc balcões (stânci înalte ieșite din peisaj) sau miraduoros (popasuri panoramice). Ele sunt marcate cu indicatoare turistice și le poți găsi la tot pasul, unde nici nu te aștepți. Dacă vrei să te bucuri de cele mai frumoase astfel de locuri cu priveliște din Madeira, poți să folosești lista mea ca să mergi la fix sau poți să explorezi insula în voie și să urmezi indicatoarele ori de câte ori le vezi.

Eu am avut câteva salvate pe harta Google Maps din telefon sau însemnate cu pixul pe harta fizică dar pe cele mai multe dintre ele le-am descoperit întâmplător, mergând cu mașina pe principiul „Uite un Miradioro, hai acolo!”.

Balcões Ribeiro Frio

Pe o stâncă cu super priveliște, Balcões Ribeiro Frio pe numele ei, e un copăcel unde ciripeau multe păsărele colorate ce seamănă cu vrăbiuțele. Cu o seară înainte să ajungem acolo am căutat pe Instagram poze din zonă și am văzut că păsărelele, deși sunt sălbatice și în mediul lor natural, sunt foarte prietenoase cu turiștii care urcă până la Balcões. Le mâncau din palmă literalmente. Când am ajuns și eu acolo sus, mi-am încercat norocul și m-am trezit înconjurată de ciripitoare iar una din ele chiar mi s-a cocoțat în palmă și m-a ciupit. E spectaculos locul, priveliștea spre Ribeira da Metade este foarte fotogenică, e musai să ajungeți acolo dar nu înainte de a mânca un păstrăv proaspăt în vale, la restaurantul Ribeiro Frio. Puneți pe GPS „Ribeiro Frio” și o să înțelegeți ce zic.

Achadas da Cruz

Locul mi-a fost recomandat de o localnică încă din prima zi. Mi l-a înconjurat pe hartă și mi-a zis că e o stâncă foarte abruptă și că pot coborî până la nivelul mării cu un soi de telecabină și că jos acolo voi găsi nu știu ce grădini. Zis și făcut, am ajuns la Achadas da Cruz în vestul insulei pe un drum asfaltat foarte abrupt, am găsit telecabina și doar vreo doi turiști și un băruleț-restaurant lângă. Când ne-am aplecat spre balustradă ca să vedem priveliștea, unora dintre noi, nu dau nume, li s-au înmuiat picioarele și am hotărât că nu vom lua telecabina până jos, e mult prea abrupt. Bărulețul de lângă are o terasă de lemn care mi-a adus aminte de cabanele din Alpi – e un loc minunat să bei o cafea cu priveliște. Noi am fi și mâncat ceva, eram lihniți dar interiorul mirosea dubios așa că ne-am pus pofta în cui și ne-am făcut curaj să coborâm totuși cu ultima telecabină până la ocean. Biletul costă 2 sau 3 Euro/persoană/dus-întors. Coborârea cu telecabina e foarte ciudată dacă ai rău de înălțime dar ai alternativă – poți face traseul la picior. În telecabină nu te însoțește niciun angajat, niciun responsabil așa că trebuie să ții cont de instrucțiuni și să apeși pe niște butoane ca să urci și să cobori. Eu nu prea am înțeles instrucțiunile, noroc cu inginerul casei. Jos, la destinație, sunt diverse grădini și o faleză pe care poți să te plimbi în voie. Priveliștea este WOW!

Cabo Girão

Cabo Girão este probabil cel mai faimos punct de belvedere de pe insulă, un must see în Madeira. Noi am ajuns acolo întâmplător, seara, chiar la închidere și am avut noroc de un apus superb, fără prea mulți turiști. Cabo Girão este cel mai înalt cap din Europa, are 580 metri și este faimos pentru platforma sa de sticlă – skywalk.

Citeste mai mult: https://www.travelgirls.ro/destinatii/portugalia-destinatii/vacanta-in-madeira-balcoes.html