DISTRIBUIȚI

Există două categorii de oameni cand vine vorba despre Thassos: cei care vin aici a 4-a, 5-a…10-a oară și cei care nu au fost niciodată pe insula, dar rad și îi ironizeaza pe cei care fac asta. La urma urmei, pare hilar să revii intr-un loc cand sunt atatea destinații fabuloase în lume.
Pana anul trecut noi eram de partea aceea a barierei cu râsul și glumele pe seama nebunilor după Thassos, acum am depus armele si ne declarăm cuceriți de insula asta mica, însă atât de ofertantă: am fost a doua oară, în doar 8 luni. De data asta cu o ofertă găsită la Lidl Tour.

In Thassos, diminețile încep cu o singura intrebare: pe ce plajă mergem azi? Vreti cu nisip fin sau cu pietricele ca să faci snorkeling? Pe coasta de est sau de vest? Oricum, in maximum o oră ajungi in partea opusă a insulei. Se practică aici un soi turism al plajelor, cred că-s foarte puțini cei care stau și se prăjesc la soare pe o singură plajă tot timpul cât stau acolo. Noi am fost de două ori pe insulă și de fiecare dată a fost ziua și plaja, mai ales că am avut de unde alege. E și ăsta unul dintre motivele pentru care Thassosul este atât de căutat de turiști(i) români: oricât de pretențios ai fi, oricât de mult ți-a plăcea un anume tip de plajă, sigur găsești ceva pe gustul tău.

Mi-aș fi dorit să stăm atât de mult în vacanță încât să pot spune acum că am mers pe toate plajele din Thassos. Adevărul e că de multe dintre ele nici nu ne-am apropiat din diverse motive:

• cele din zona Limenas/sau capitala Thasos le-am considerat o „specie” aparte, nu pentru că ar fi diferite de cele de pe restul insulei, ci pentru că-s multe de tot și le-am lăsat pentru o vacanță viitoare;
  • cele sălbatice – oricât de sexy mi s-ar părea mie o plajă din asta neatinsă de picior de șezlong, umbreluță și beach-bar, adevărul e că le-am lăsat și pe astea pentru o vacanță viitoare – una peste vreo 15 ani, când om veni aici fără copii;
  • cele la care se ajunge foarte greu, din cauza drumului: – mașina noastră nu ne permite să experimentăm orice petic de pământ care ne iese în cale;
  • cele foarte populare și foarte aglomerate: pe unele dintre plajele-vedetă ale Thassosului ar trebui să te instalezi de la apusul soarelul (deci cu o zi înainte) ca să găsești un loc liber pe nisip; ăsta e motivul pentru care n-am coborât deloc pe Aliki – un golf mititel, cu o plajă la fel de mică și de neîncăpătoare
  • plajele din orașe sau din localitățile mai mari (Potos, Limenaria) sau cele care sunt lângă porturi, din cauză de poluare și zgomot.

Diminețile noastre în Thassos începeau cu o căutare rapidă pe câteva site-uri unde erau prezentate pe scurt toate plajele de pe insulă, aplicam filtrele proprii (să fie amenajată cu umbrele și șezlonguri și să aibă măcar un beach bar de unde să mâncăm la prânz) și să putem ajunge acolo cu mașina noastră. Pentru căutătorii de plaje sălbatice, neprihănite de picior de turist (român) pare hilar să ai asemenea dorințe în materie de plaje, dar ăștia suntem: o familie cu doi copii mici, cărora nu ne place neapărat să stăm la soare, care aveam nevoie de umbră în timpul zilei pentru că e foarte greu să conduci 50 de kilometri până la o plajă unde să stai o oră-două, apoi să te întorci la hotel pentru somnul de prânz și să te duci din nou la (altă) plajă spre seară.

1. Salonikios Beach

De departe plaja noastră preferată, care ne-a smuls mai multe wow-uri când am ajuns acolo, după ce am bâjbâit puțin drumul. Adevărul e că arată de mii de ori mai bine decât în poze. Salonikios Beach e într-un golf liniștit, unde pădurea de pini coboară aproape de apă și asta se reflectă în apa mării, care are o culoare de vis! La prânz, preț de o oră-două, plaja se aglomerează puțin pentru că oprește aici un vaporaș de croazieră, în rest însă e o plajă cu mult chill- chiar și muzica de la beach bar e ok, nu ne-a deranjat deloc.

Pentru amatorii de off-camping în Grecia, am văzut mai multe corturi campate la buza pădurii, cu cel mai mișto view spre golf.

=>Plaja e cu nisip nu prea fin, amestecat cu pietricele, la fel e și în apă care se adâncește destul de repede.

=> Se poate mânca la prânz – salată grecească și souvlaki

Cum ajungi: în apropiere de Potos este o benzinărie, este un indicator la dreapta (pe un drum pietruit) spre Salonikios Beach chiar înainte de benzinărie (venind dinspre Potos). Pe tot parcursul drumului sunt indicatoare din loc în loc, e imposibil să te rătăcești, atâta doar că trebuie să mergeți cu atenție, drumul nu e chiar în cea mai bună stare. Sunt locuri de parcare sub pomi, înainte de a coborî ultima pantă spre mare

Citeste mai mult: https://www.travelgirls.ro/idei-de-vacanta/plaja/thassos-grecia-plaje.html