DISTRIBUIȚI

Află ce se anunță în legătură cu prețurile zborurilor, transporturilor și cazărilor în anul care vine și nu le lăsa să te ia prin surprindere.

Am scormonit pământul, dedesubturile companiilor aeriene, hoteliere și pe cele ale transporturilor pe roți din fiecare continent și avem o idee destul de veridică despre ce se întâmplă cu călătoriile în 2017. Trendurile turistice desfășurate în rândurile de mai jos se bazează pe studiul 2017 Industry Forecast realizat de Advito, agenția de consultanță turistică lider în domeniu și specializată în călătorii corporate și alte asemenea trebșoare.

Europa

Vești bune pentru călătorii cumpătați și calculați ai Europei. În ciuda preocupărilor economice și politice recente, descoperitorii bătrânului continent pot să răsufle ușurați: se prevestește o stabilitate de monotonia unei câmpii line și creșteri ale opțiunilor low budget la zbor și la cazare.

Multe dintre companiile low cost vor continua să te îmbie cu oferte atractive în anul ce va să vie, iar asta nu va însemna decât că, pe lângă faptul că tu vei găsi bilete la prețuri de chilipir, companiile mai mari vor fi nevoite să investească mai mult în propriile companii low budget (Eurowings de la Lufthansa sau Transavia de la KLM, de exemplu).

Deloc de trecut cu vederea, rezervările zborurilor lungi ce-și termină viața în Orientul Mijlociu sau în Istanbul vor fi mult mai economice pentru europeni. Asta poate pentru că multe companii aeriene europene pierd cu succes cote de piață zdravene în favoarea celor din Orient care folosesc aeronave mai noi, mai mari, care pot transporta mai mulți pasageri la prețuri mai prietenoase.

În ceea ce privește acoperișul de deasupra capului, este prea adevărat că prețurile camerelor de hotel din marile orașe precum Londra, Amsterdam sau Zurich au luat-o frumușel la sănătoasa pe o pantă ascendentă, dar hei, avem vești bune în tolbă. Tot mai multe opțiuni low budget se anunță a fi după colț pentru lanțuri precum Hotelurile Ibis, Accor sau Motel One.

America de Nord

Companiile de zbor din Canada și SUA și-au pus în cap să testeze un nou model de zbor de tipul „primești exact ceea ce plătești”.

Pentru a concura de pe picior de egalitate cu companiile low cost, cei trei giganți de după Atlantic (American, Delta și United) intenționează să-și schimbe vechile aeronave, înlocuindu-le cu niscaiva versiuni mai noi și mai cochete și să introducă, totodată, posibilitatea unui tarif de bază care nu include posibilitatea de alegere a locului, băuturi oferite la bord sau schimbări gratuite de traseu.

Studiul scoate la lumină și faptul că zborurile cu destinații multiple (de la New York la Miami iar apoi de la Miami spre Los Angeles, de pildă) au prețuri mai mari decât două bilete de zbor separate.

În vreme ce companiile aeriene din America de Nord oferă în continuare tarife seducătoare, prețurile camerelor de hotel de pe întinsul Statelor anunță să crească cu 5-6%. Și, colac peste pupăză, tot mai multe lanțuri hoteliere trâmbițează cum că vor adopta noi strategii de management precum impunerea unor tarife de stațiune și taxe în cazul anularilor sau schimbărilor la rezervări.

America Latină

Cuba este acum un fel de Cenușăreasă a destinațiilor (după ce prințul a găsit-o, i-a pus pantoful și-așa mai departe). În ultimul an, locuitorii exoticei insule au cunoscut o creștere formidabilă a numărului de vizitatori, în cea mai mare parte datorate celor 20 de zboruri zilnice din SUA.

Alte șase companii aeriene se anunță a obține aprobări pentru zboruri în alte orașe cubaneze (în afară de Havana) în anul ce bate la ușă. La capătul opus, pentru Brazilia și Venezuela soarele nu pare să strălucească la fel de gingaș.

Ambele țări au văzut cu propriii ochi cum numărul de zboruri a urmat calea gravitației datorită problemelor de ordin economic și politic. Cei ce obișnuiau să călătorească în Venezuela din motive lucrative, se vor lovi de oarecare noi neajunsuri pentru că tot mai multe companii aeriene plănuiesc să se retragă de pe piață.

Rezervările la hoteluri nu sunt nici ele tocmai într-o perioadă de glorie. Mai puțin în Columbia!

E drept că lanțurile hoteliere locale sunt cele care acoperă majoritatea în America Latină, dar asta-i doar deocamdată; tot mai multe lanțuri internaționale își exprimă vădit interesul de a se extinde în această regiune așa că ne-așteptăm ca, din moment în moment, branduri cunoscute să răsară și în această sudică jumătate de Americi.

Stând treaba pe-așa și competiția arătându-și ascuțitele gheare la orizont, hotelurile existente iau aminte și se pun pe treabă pentru a oferi servicii la înălțime (cum ar fi centre de business sau Wi-Fi).

Orientul Mijlociu

Atâta timp cât vor exista călători neînfricați ce nu se dau înapoi de la a cunoaște Țările Golfului Persic și împrejurimile, hotelurile își vor ține brațele larg deschise pentru a-i primi în așternuturi, iar asta, conform prevederilor, va rezulta într-o creștere a prețurilor de 2-4%.

În vreme ce hotelurile noi apărute pălesc precum bobocii de floare în fața celor din categoria de lux, structurile de cazare alternative precum casele sau apartamentele împărțite câștigă tot mai mult teren.

În nemărginirea cerului, Emirates, Quatar și Etihad continuă să-și înalțe flotele în Asia și SUA; călătorii se pot, așadar, aștepta la câteva rute în plus către aceste regiuni în 2017. Actualmente, prețurile zborurilor către Iran sunt, cum s-ar spune, ușor piperate datorită cererilor ridicate, puse în fața opțiunilor nu tocmai numeroase. Oricum, scăderi importante se prevăd pentru acestea pe măsură ce companiile aeriene se reîntorc pe piață.

British Airways și Air France au dat deja drumul la zboruri către marile orașe, precum Tehran. Călătoriile de afaceri vor cunoaște o ușoară creștere a prețurilor la avion dacă urmează să se desfășoare în alte destinații din Orient sau în Pacificul de Sud.

Și noutățile nu-și cunosc aici sfârșitul. Primul tren de mare viteză din Arabia Saudită va fi lansat în 2018, ceea ce înseamnă că va mai trebui să mai așteptăm un an pentru a cumpăra biletul către ruta Mecca-Jeddah-Medina. Oricum, înlănțuirea de vagoare este astfel proiectată încât să transporte peste 50 de milioane de pasageri în fiecare an, așa că nu vei avea niciun motiv să te simți vreun pic singur într-o asemenea călătorie.

Asia

 

Cu tot turismul asiatic ce nu mai contenește în ultima vreme, este de înțeles faptul că rutele directe cresc tot mai abitir. Companiile aeriene vor continua să-și mențină tarifele scăzute prin discounturi și promoții ceea ce va face ca scaunele pasagerilor să continue a se umple.

Legea 5/20 din India ce împiedică lansarea unor noi rute internaționale de către companiile care nu există pe piață de cel puțin 5 ani și care nu au măcar 20 de aeronave va fi mai permisivă în viitorul apropiat, iar noi ne așteptăm la prețuri mai indulgente la zboruri, de vreme ce aceste companii își vor întinde aripile.

Japonia urmează a fi vedeta asiatică din ochii călătorilor din toată lumea; toate graficele o arată. Nu doar că a cunoscut o creștere continuă a vizitelor internaționale în ultimii ani, dar și tarifele hotelurilor s-au îngrășat cu 14%. Pe aceeași linie, tarifele camerelor de hotel din Malaezia și Filipine prevăd a crește cu 2-4%.

Spre deosebire de Europa și America de Nord, transportul asiatic este dominat de aplicațiile de tipul Uber (aplicații prin care orice șofer poate percepe o taxă pentru a transporta o altă persoană în propriul vehicul). Companii precum Didi, Chuxing, Ola și Grab câștigă tot mai mulți adepți și sunt valabile în peste 30 dintre cele mai mari orașe din regiune.

Pentru cei care preferă trenul, se prevăd la orizont noi rute dominate de trenuri de mare viteză de-a lungul Chinei, Japoniei, Taiwanului și Coreei de Sud.

Africa

 

Dacă printre rezoluțiile tale către anul care vine răcnește o vacanță în Africa, fii cu băgare de seamă! Prețurile zborurile către Continentul Negru rămân destul de piperate datorită serviciilor nu tocmai la fel de multe precum copacii într-o pădure, la care se mai adaugă reglementări lungi și multe. Ei, dar nu-i dracu chiar atât de negru – dacă va fi totuși ca prețurile să crească, nu vor sări oricum de 1%.

Dacă te gândești să ajungi acolo altfel decât luând calea aerului, cască bine ochii la companii asemenea lui Uber (Taxify, Mondo Ride și Afro pot fi răspunsuri excelente). Aceste aplicații au taxe mult mai amabile pentru a face concurență competitorilor ăi mai mari, precum Uber.

Închiriatul unei mașini pentru pornitul într-un road trip în lungul și-n latul Africii de Sud este întotdeauna o idee fericită. Mai ales pentru cei ce caută aventura cu lumânarea. Oricum, serviciile tradiționale de închiriere mașini nu sunt tocmai cele mai populare în afara Africii de Sud și nu dau semne să câștige prea mulți adepți în viitorul apropiat.

Oceania

Cu orașele-i în expansiune continuă, plaje ce par că nu se mai termină și o vreme fericită în tot timpul anului, nu ai cum să te simți altfel în Australia decât mai tânăr chiar ca Delta Dunării. Un singur lucru te poate face, însă să zăbovești: zborurile între acolo sunt mai pline ca niciodată, iar prețurile la avion… ei bine, ele se conformează și cresc.

Și nici tarifele hoteliere nu se lasă mai prejos: creșteri de 2-4% la nivel național, dar cele din Sydney promit să fie puțin mai ridicate decât media pe țară.

Apropos de Sydney: în ultimul an, foarte rar hotelurile de aici au fost ocupate într-o măsură mai mică de 90%, așa că poate vei vrea să rezervi cazarea din timp dacă plănuiești să înnoptezi în acest cel mai frumos oraș australian. Și Noua Zeelandă promite cam aceleași lucruri ca mai sus numita Australie: prețuri la hoteluri mai mari cu 4-6%.

Companiile aeriene din China intră pe scenă în forță cu noi rute către Australia și Noua Zeelandă, iar această competiție între ele nu poate fi decât o veste excelentă pentru călători, întrucât se poate lăsa cu scăzut de prețuri. Cele mai multe zboruri pleacă din două orașe chinezești și urmează calea: Xiamen către Melbourne și din Chongqing către Auckland.

Acestea fiind spuse, 2017 se anunță a fi cel puțin interesant pentru călători. Prețurile scăzute ale petrolului nu poate decât să promită că zborurile low cost vor rămâne low cost pe cele mai multe piețe. Și da, poate că hotelurile se vor scumpi cu 1-3% la nivel mondial, dar trebuie să recunoaștem că situația nu-i rea deloc.

 

Citeste mai mult: http://www.momondo.ro/inspiratie/tendinte-turistice/#P1W4jFR1cUQ8SvVJ.97

 

 

DISTRIBUIȚI