DISTRIBUIȚI

Am părăsit hotelul din Bangkok pe la ora 04 dimineața pentru a ajunge la aeroport, urmând ca în jurul orei 07:00 să lăsăm Thailanda în urmă și să ne luăm zborul către Siem Reap, cel mai vizitat oraș din Cambodgia, unde se află unul dintre cele mai celebre monumente din lume: Angkor Wat!

Cambodgia era cea mai misterioasă țară în care aveam să ajungem în luna noastră de miere. Dacă despre Singapore, Thailanda și Bali citisem multe, fiind destinații foarte cunoscute și vizitate, Cambodgia era mai greu de descifrat de acasă, din fața calculatorului.

Se tot spunea că se simte diferența față de Thailanda imediat ce calci pe pământ cambodgian, însă nu credeam că diferențele pot fi atât de drastice, mai ales între 2 țări vecine! De fapt, zborul nostru cu ThaiSmile Air a durat doar 50 minute, între Bangkok și Siem Reap.

Inițial am cumpărat bilete de autocar pentru a parcurge distanța dintre capitala Thailandei și Siem Reap, însă a trebuit să renunțăm când doamna de la Ambasada Thailandei în București ne-a solicitat neapărat bilete de avion pentru ieșirea din țară, cele de autocar nefiind luate în considerare la eliberarea vizei!

Așa că am pierdut banii pe autocar și a trebuit să cumpărăm bilete la avion. Partea bună este că am ajuns în mai puțin de o oră, în timp ce drumul cu autocarul dura în jur de 8 ore.. însă aveam ocazia să vedem mai mult din Cambodgia rurală.

După scurtul zbor de nici o oră, ajungeam pe un aeroport minuscul, probabil cel mai mic pe care am fost vreodată. De la aeronavă până în aeroport am mers pe jos, fără autobuze sau pasaje.

Nu am trecut pe la biroul de „visa on arrival” pentru că rezolvasem această problemă din țară, obținând viza online. Un proces care mi s-a părut mult mai simplu și comod. Puteți citi mai multe despre obținerea vizei online pentru Cambodgia de aici.

În maxim 15 minute aveam și bagajele de cală și ne căutam șoferul trimis de hotel. Toți pasagerii erau preluați de mașini, unele mai luxoase, altele mai puțin… iar noi eram așteptați cu tuk-tuk-ul!

A fost o provocare pentru șofer să ne ducă, alături de 2 trollere imense, însă a ieșit totul bine și am ajuns teferi și noi și bagajele… Șoferul, foarte amabil, s-a oprit de câteva ori să ne facă poze, văzându-ne cât eram de entuziasmați!

Simțeam o mare bucurie să ne aflăm într-un astfel de loc, total diferit de ce văzusem până atunci! Dar această bucurie se împletea cu tristețea pe care o simțeai când treceai pe lângă localnicii foarte săraci, mame care își cărau pe bicicletă 2 sau chiar 3 copii.

Și nu puteam să nu mă pun în pielea lor și să mă gândesc ce era în mintea acelor copii când trecereau pe lângă hotelurile luxoase.. Nici nu au puterea să își imagineze ce se află dincolo de zidurile înalte.

Noi ne-am cazat la un hotel mic, aflat la aproximativ 10 minute de mers pe jos de zona centrală a Siem Reap-ului. The Villa Siem Reap s-a numit cazarea, una foarte ok, camere foarte mari, cu aer condiționat, mic dejun bun, personal amabil și o piscină de care am profitat din plin!

DESPRE CAMBODGIA ȘI SIEM REAP

Cambodgia este a doua cea mai săracă țară din Asia de Sud-Est, depășind doar Myanmar în acest top. Aduce oarecum aminte de situația României, mai săracă decât majoritatea țărilor de pe continent, asta după ce au trecut prin regimuri comuniste foarte dure.

Regimul comunist din Cambodgia a fost unul dintre cele mai dure din istorie, în special perioada 1975-1978, când țara a fost condusă de Pol Pot, un tiran care a condus khmerii roșii, ucigând un sfert din populație (aproximativ 2 milioane de cambodgieni).

Spre deosebire de comuniștii noștri, care puneau accentul pe urbanizare și fabrici, ucigând aproape satul românesc, Pol Pot a încercat exact opusul, producând un exod al populației de la oraș către sate, dorind să pună agricultura la baza economiei.

După 1978 țara a fost „eliberată” de vietnamezi, care l-au înlocuit pe sângerosul Pol Pot, dar au și ocupat țara vecină, punând bazele unui nou stat comunist. Monarhia a fost restaurată abia în 1993, când Norodom Sihanouk a fost renumit rege al Cambodgiei.

Siem Reap a devenit unul dintre cele mai importante așezări din Cambodgia, dezvoltându-se foarte mult în ultimii 20 de ani. Acest lucru s-a datorat exploziei numărului de turiști care vin să vadă Angkor Watcel mai mare complex religios din lume și cel mai important obiectiv turistic din țară!

ANGKOR WAT – UNA DINTRE MINUNILE LUMII

Povesteam puțin mai devreme despre istoria recentă a Cambodgiei, una sumbră, sub conducerea khmerilor roșii și a lui Pol Pot. Dorința acestuia era de a readuce strălucirea vechiului Imperiu Khmer, cel care a dominat Asia de Sud-Est între sec. IX – XV. Capitala acestui mare imperiu era mega-orașul Angkor, în prezent cea mai mare atracție turistică a țării!

PUȚINĂ ISTORIE ANGKOR

Denumirea de Angkor derivează din sanscrită „nagara” și înseamnă oraș. Imperiul Angkor își începe drumul în anul 802, când Regele Jayavarman II se autodeclară Monarhul Universului și Regele-Zeu, după ce obține independența în fața Javei.

În anul 889 pe tron ajunge Yasovarman, cel care mută capitala în apropierea celei vechi, construind Yasoharapura, mult mai cunoscut sub numele de Angkor! În următorii 300 ani, perioada 900 – 1200, Imperiul Khmer produce capodopere arhitecturale în acest mega-oraș ce devenise Angkor!

Orașul era atât de mare încât, după suprafață, depășește Parisul modern, iar clădirile sale conțineau mai multă piatră decât toate structurile egiptene, combinate!

Cum orice imperiu și-a cunoscut în cele din urmă un final, cel Khmer a luat final în 1431, când Angkor a fost invadat de Imperiul Ayutthaya, strămoșii thailandezilor, despre care am tot amintit la templele din Bangkok!