DISTRIBUIȚI

Am ajuns în Maroc după o așteptare de mai bine de 3 ani de prima dată când am început să creionez trasee, să caut gașcă de oameni deschiși la minte și să citesc mai multe despre ce poți să faci și să vezi acolo. Mi-am făcut o mie de filme în cap, mi-am imaginat țara și oamenii în fel și chip, am avut prejudecăți și am răscolit dulapurile din casă în căutare de fuste lungi și tricouri lălâi. Am pus în bagaj prea multă cremă de protecție solară, prea multe pachete de șervețele umede, prea multe sticle cu soluție dezinfectantă, prea multe plicuri de smecta și folii cu furazolidon. M-am așteptat la ce e mai rău, în același timp la ce e mai frumos.

Maroc editate (6)

Am aterizat într-o după-amiază pe aeroportul din Casablanca. Plouase cu puțin timp înainte, dar asta nu e ceva ieșit din comun pentru un oraș de pe malul oceanului, cu atât mai mult la mijlocul lunii octombrie. Pentru niște turiști neinformați care se visau stând serile la piscinele în aer liber ale hotelului (chiar și în octombrie), treaba asta n-a picat prea bine.

Casa – prima surpriză

Casablanca, sau Casa, cum îi spun marocanii, a fost prima surpriză frumoasă, n-aveam mari așteptări de la oraș, marii bloggeri și jurnaliști de travel ai lumii spun că nu merită să stai mai mult de o zi aici. Eu mă visez într-o vacanță de cel puțin 4-5 zile acolo, pe malul oceanului, cu plimbări prelungi pe faleză, prin cartierele high-class, cu cafele băute cu picioarele-n nisip, cu seri în care să respir prin toți porii briza, să alerg dimineața pe plajele imense. În Casablanca ai impresia că toți localnicii aleargă dimineața – pe plajă, pe faleză, pe stradă, printre mașini, peste tot. E ca un sat olimpic în care atleții fac ultimele antrenamente înainte de marea competiție. E un spectacol ireal.

Maroc editate (61)

Și-apoi e Ea, Moscheea Hassan al 2-lea, cea mai frumoasă din câte am văzut până acum. Trei sferturi din moschee e înconjurată de apă și se contopește perfect cu oceanul, restul e pe uscat dar chiar și bucățica asta te copleșește prin dimensiuni, frumusețe, perfecțiune. E a 3-a cea mai mare moschee din lume- după Mecca și Medina și, ce e și mai impresionant, e nouă și a fost construită în doar câțiva ani. A fost terminată în 1993 iar minaretul moscheii este cel mai înalt din lume (are peste 200 de metri).

Maroc editate (70)

Drumurile în Maroc

Am mers mai bine de 1500 de kilometri pe șoselele din Maroc, drumurile sunt în general foarte bune, asfaltul e proaspăt turnat iar în munți – High Atlas se lucrează de zor la lărgirea șoselei, motiv pentru care sunt câteva blocaje. Din Casablanca în Fes (via Rabat) se merge numai pe autostradă (cu plată), care e impecabilă. În general șoselele din Maroc nu sunt aglomerate, multe dintre mașinile pe care le-am văzut la drum lung erau închiriate din Spania, pentru tururi turistice. Prin zonele deșertice bate vântul, ici-colo vezi câte o mașină, mai degrabă trebuie să fii atent la cămile și turme de căprițe.

Citeste mai mult: https://www.travelgirls.ro/idei-de-vacanta/maroc-primele-impresii-dupa-saptamana-de-batut-tara-in-lung-si-n-lat-cu-bune-si-rele.html