DISTRIBUIȚI

Insula Lanzarote, Spania, este o combinație perfectă pentru cei care preferă viața pe plajă, dar în același timp nu doresc să renunțe la vizitele interesante și la numeroasele frumuseți naturale pe care le oferă acest mic teritoriu. Am găsit un compromis bun vizitând principalele atracții dimineața și oprindu-ne pe plajă în fiecare după-amiază.
Insula însăși nu este foarte mare și se poate descoperi în liniște în cinci/ zece zile cel mult. Clima sa temperată întotdeauna o face o destinație ideală în orice moment al anului. În ciuda faptului că face parte din teritoriul spaniol, este afectată de influențele celui mai apropiat continent, Africa, atât în ceea ce privește peisajul, cât și stilul de viață.

Jurnal de călătorie în Lanzarote

Ziua 1

Am aterizat pe aeroportul din Arrecife, capitala insulei, iar aici ne-am îndreptat imediat să ridicăm mașina pe care am închiriat-o pe Internet, pentru a ajunge la Puerto del Carmen, o stațiune turistică importantă în care vom rămâne pentru toată vacanța.
Hotelul nostru era o clădire frumoasă complet albă, o culoare care caracterizează multe din micile aglomerări de case sau sate de pe insulă. Uitați de clădirile cu mai multe etaje în care suntem obișnuiți, aici totul este la scară umană pentru a „polua” cât mai puțin posibil mediul natural.

Pentru a ne alimenta, am vizitat mai întâi magazinele de lângă hotel, apoi cu mașina am ajuns în centrul orașului Puerto del Carmen, mult mai plin de viață în ceea ce privește turismul și viața de noapte. Aici puteți găsi un centru comercial frumos, numeroase magazine de suveniruri, iar seara plimbarea devine tot mai energică datorită numeroaselor restaurante locale și etnice luate întotdeauna de asalt de către turiștii care iubesc să rămână până târziu. Am încercat câteva cu adevărat foarte bune pentru a gusta specialități spaniole, cum ar fi paella și tapas, iar seara o plimbare pe malul mării a fost practic o necesitate!

Din nefericire, prima zi de vacanță, așa cum se întâmplă adesea, a fost efectuată între călătorie și cazare, de mâine totuși intrăm chiar în inima frumoasei insule și vom începe cu un adevărat jurnal de călătorie în Lanzarote!

Ziua 2

După ce am ne-am revenit din cauza oboselii călătoriei, în cea de-a doua zi a vacanței în Lanzarote, ne-am trezit devreme pentru a merge imediat să explorăm frumusețile naturale ale insulei.
Prima oprire pe care am făcut-o a fost o zonă interioară a insulei dedicată producției de vin, numită La Geria. O întreaga suprafață de zidurilor mici de pietre circulare, în interiorul căreia cresc vițele de vie Malvasia și Moscato, care sunt astfel protejate de vântul Aliseo, care suflă continuu aici.
Plantele sunt scufundate în pâlnie de cenușă de lavă de până la 2 metri adâncime și această condiție a solului este atât de specială încât produce un vin excelent, mult iubit de locuitorii insulei.

Continuând cu itinerariul nostru, am ajuns la a doua oprire a zilei, El Golfo, un crater care se formează direct pe coastă. Cea mai impresionantă caracteristică a acestui loc este că, în interiorul bazinului, sa format o lagună strălucitoare verde, care își datorează reflecția specială față de prezența unei pietre tipice a locului, măslinie de culoare pentru tocmai verdele special. Spectacolul de culoare este senzațional, deoarece laguna este separată de ocean de o bandă de nisip negru.
Accesul la golf este permis doar pe jos, deci lăsați mașina într-o parcare gratuită la începutul rutei. Coborârea este destul de problematică, deoarece picioarele se scufundă într-un amestec de nisip și pietricele. Cu toate acestea, spectacolul vă răsplătește pentru eforturi iar urcarea este mai puțin obositoare decât coborârea.

Ne îndreptăm apoi către una dintre cele mai frumoase și celebre plaje din Lanzarote: Playa Papagayo, situat în Punta Papagayo, în partea de sud a insulei. Playa Papagayo este considerată o rezervație naturală, astfel încât aceasta poate fi accesată numai printr-o barieră controlată prin plata unui bilet de parcare. După părăsirea mașinii, întinderea pentru a ajunge pe plajă pe jos este încă destul de lungă, dar relativ ușoară, chiar dacă între stânci și arbuști. Aici veți găsi nisip fin și alb și o mare cristalină și calmă: poziția sa în interiorul unui pârâu îl protejează de vântul care deseori suflă pe insulă. Plaja este gratuită.
Așa că am ajuns la sfârșitul primei zile întregi în Lanzarote… dar numai ce am început să-i explorăm minunile!

Ziua 3

Parcul Național Timanfaya este, cu siguranță, cel mai mare și mai vizitat parc din Lanzarote și, din acest motiv, ne-am dedicat o zi întreagă a vacanței noastre pe insulă.

Cea mai mare parte a parcului constă într-o mare imensă de lavă care se extinde până la ocean și care a fost formată în 1730, când au izbucnit simultan 30 de vulcani, înghițind sate și câmpuri cultivate peste 50 de kilometri pătrați. Un spectacol de o frumusețe unică.
Având în vedere numărul mare de turiști care vin în parc din fiecare parte a insulei, vă recomandăm să ajungeți aici destul de devreme sau cel puțin dimineața. Pentru a vă întâmpina, veți găsi frumoasa statuetă „El Diablo”, simbolul parcului construit de arhitectul César Manrique.
Înainte de a intra în parc, puteți încerca o experiență puțin diferită, pe un dromader.

Citeste mai mult: https://injurullumii.info/jurnal-de-calatorie-lanzarote-5-zile/