DISTRIBUIȚI

Plajele din nordul Bulgariei le-am văzut acum 2 ani, îmi place la nebunie Balcicul, mai ales primăvara, când grădinile castelului sunt pline de lalele iar o cină cu scoici la Dalboka nici nu mai are rost să fie menționată.

Mai la sud de Varna nu fusesem încă (bine, o dată la Nisipuri dar nu mi-a plăcut câtuși de puțin) și nu pentru că sudul Coastei Mării Negre n-ar fi ofertantă ci pentru că e nevoie de mai mult de un weekend ca să digeri pe îndelete toată bogăția culturală și naturală a Bulgariei de sud. Nici măcar 4 zile nu sunt suficiente să vezi tot, am plecat cu gândul la multe locuri unde mi-aș fi dorit să merg și am fost tot timpul copleșită de gândul că nu îmi ajunge timpul să le fac pe toate. Mi-a plăcut atât de mult încât deja am mai planificat o scurtă vacanță într-acolo, chiar săptămâna care vine.

Nu uita să îți protejezi pielea cu loțiune cu SPF (factor de protecție) cât mai ridicat!

Cum ajungi?

Ca să ajungi pe coasta sudică a Mării Negre bulgărești, cei mai mulți șoferi recomandă vama Giurgiu – 374 de km, însă acum se lucrează la podul peste Dunăre, se circulă pe un singur fir alternativ (cu semafor) și din această cauză în fiecare zi cozile se întind pe kilometri.

Noi la plecare am ales varianta cea mai lungă – 438 de km (aparent cea mai rapidă), pe autostradă până la Murfatlar și apoi prin vama Negru Vodă iar când ne-am întors, în Varna am cotit-o spre Dobrich și apoi am ținut spre Silistra (unde am trecut cu bacul) – Călărași – Drajna – A2 (365 de km). Și la dus și la retur am făcut în jur de 7 ore (cu o oră pierdută la Silistra din cauza bacului).

Costuri: prin Negru Vodă plătești taxa de pod de la Fetești (13 lei/sens pentru turisme) iar prin Silistra plătești ferry-boat-ul (18 lei sau 5 euro).

Deși a fost mai lung drumul prin Negru Vodă, a compensat din plin cu zecile de lanuri de lavandă în floare pe lângă care am trecut – am deschis geamul de la mașină, în aer mirosea a Provence!

Unde stai?

În ultima mini-vacanță în Bulgaria am stat în Nessebar – orășeul istoric protejat de UNESCO, la Hotelul Sol Nessebar Mare, aflat la doar 2 km de centrul vechi. Deși sunt hoteluri mici și în buricul târgului, ziua este foarte aglomerat și gălăgios, îți faci loc cu greu prin mulțime iar ca să ajungi la plajă trebuie să mergi cam mult pe jos. În plus, vechiul Nessebar este atât de mic încât îl vezi într-o după-amiază, nu se justifică o cazare aici, mai curând un hotel pe malul mării – să împuști 2 iepuri dintr-un foc: și plajă și mini-city-break.

Hotelul Mare face parte dintr-un resort împreună cu alte două hoteluri – Palace și Bay, reunite sub numele de Sol Hotels – mie mi s-a părut a fi un Paradis pentru familiile cu copii, singurul meu regret e că bebe nu e mai mare să se poată bucura și mai mult de toate facilitățile.

Citeste mai mult: https://www.travelgirls.ro/idei-de-vacanta/plaja/idei-de-weekend-road-trip-pe-coasta-marii-negre-nessebar-sozopol-si-cateva-plaje.html