DISTRIBUIȚI

De fiecare dată când planific o călătorie, îmi fac foarte bine temele. Nu am plecat niciodată fără dosarul TravelGirls. Până acum. Nu știam mai nimic despre Torino dar nici nu m-am sinchisit să aflu mai multe. Am plecat la drum cu o călătoare care a locuit ceva vreme în capitala piemonteză așa că nu am considerat necesară o documentare din partea mea. Am greșit crezând că o zi și jumătate vor fi de ajuns să descopăr Torino.

Cum am ajuns la Torino

Mi-am cumpărat biletele de avion pentru Torino cu două luni înainte (Wizz Air) aşa că pentru Bucureşti – Bergamo şi retur am plătit 176 de lei.

Imediat ce ieşi din aeroportul din Bergamo, pe partea dreaptă, este biroul companiei care vinde bilete de autocar pentru Milano Stazione Centrale. Preţul unui bilet dus este 10 euro dar dacă iei şi retur plăteşti 15 euro. Autobuzele astea pleacă din jumătate în jumătate de oră, chiar din faţa aeroportului şi după aproximativ o oră te lasă în buricul târgului – Gara Centrală. De aici am luat un tren regional (Trenitalia) spre Torino, pentru care am plătit 11 euro.

Unde am stat în Torino

Eu am avut noroc pentru că nu a fost nevoie să fac rezervări la hostel ori la hotel. Am stat în case unei familii de români, care mi-au fost şi gazde, ghizi turistici şi translatori pe alocuri. Cartierul din apropierea Stadionului Olimpic, care mi-a fost şi casă şi masă vreme de 4 zile, e liniştit şi are un aer londonez.

Cu ce m-am deplasat în  Torino

Torino e un oraş foarte mare aşa că e imposibil să îl baţi doar la picior și să ajungi în toate colțurile în două-trei zile. Preţul unui bilet, valabil pe toate liniile de transport şi la metrou, costă 1.5 euro.  Cel mai bine însă este să iei un bilet de o zi care costă 5 euro. Există şi varianta pentru 2 zile la 7.5 euro 10 euro pentru un pass de 3 zile.

E musai să cobori şi în subteran, pentru o plimbare cu metroul care e ceva mai special. Pentru ca experienţa să fie completă, ai grijă să intri în primul vagon, la prima uşă. Dacă nu ai mai mers până acum cu un metrou automat, ai ocazia la Torino.

Ce am văzut în Torino

Torino mi-a întrecut aşteptările. E un oraş viu, un mix de imigranţi de tot soiul care îl face pestriţ şi fascinant. Dacă-ţi spun că e prima capitală a Italiei unite, un oraş cu rădăcini antice şi un tezaur medieval fantastic îţi imaginezi de ce nu-ți ajung 3 zile să descoperi Torino.

Am ajuns la Torino la început de martie, când în oraş se strâng ciocolatieri din toată ţara. Festivalul Ciocolatei nu e pentru pofticioşi ca mine dar toată nebunia asta dulce care are loc în Piazza Vittorio Veneto nu trebuie ratată.

Citeste mai mult: https://www.travelgirls.ro/idei-de-vacanta/cum-sa-vizitezi-torino-aproape-gratis.html