DISTRIBUIȚI

Am ajuns  întâmplător în Riga, nefiind aceasta destinația noastră de bază dar a reușit să ne surprindă într-un mod atât de plăcut încât am ales să povestesc  mai multe despre cel mai frumos oraș de la Marea Baltică.

Anul trecut, în vară, am plecat împreună cu cea mai bună prietenă a mea spre Stockholm. Am stat 3 săptămâni în vacanța și ne-am gândit de ce să nu profităm de unul dintre vasele de croazieră de lux și să facem o excursie către Riga.

Dacă tot am avut ocazia să ajungem în Stockholm și să stam mai mult timp, ar fi fost păcat să nu luam unul dintre vasele de croazieră (noi am ales Isabelle)și să nu plecam într-o după-amiază însorită spre Riga. În fiecare zi la ora 17:00 Isabelle pleacădin portul suedez și ajunge a doua zi dimineață la ora 11:00 în capitala Letoniei. Pe lângă serviciile ireproșabile și luxul de pe vasul de croazieră, peisajele din nordul Europei nu aveau cum să nu ne placă.

Având în vedere că am vizitat orașul într-o singura zi, am hotărât să ne plimbam pe jos cu harta în mână și să bifăm rând pe rând cele mai importante obiective turistice pe care le aveam marcate pe harta cumpărată de pe văzul de croaziera.  Cu siguranță, daca aveam timp mai mult sa stăm in Riga, am fi optat pentru Riga Card dar pentru o singura zi am preferat să vedem orașul la pas si să ne pierdem pe stradutele pline cu flori. Avantajul orașului este că poți ajunge foarte repede din port în Old City și de aici merită să faci o plimbare pe jos descoperind încet-încet frumusețile orașului.Astfel am avut ocazia să ne plimbăm pe străduțele înguste și pietruite ale orașului vechi pentru a descoperi pas cu pas muzee și catedrale impresionante.

Old City

După o plimbare lungă dar relaxantă, am rămas în zona veche a orașului, sa luam prânzul la unul dintre restaurantele cu specific local. Am ales Alus Seta, un restaurant cunoscut în Riga și care este deseori recomandat turiștilor fiind renumit pentru mâncarea bună. Prețul unui prânz în Old City ajunge în jur de 25 de EUR iar o bere costăîn jur de 3 EUR. Cea de-a doua masă pe care am luat-o în Riga, a fost într-un restaurant, tot în apropiere de Old City unde am mâncat o porție de tortellini pe pat de spanac și am băut un fresh de portocale. Din păcate, nu a fost o experiență prea placută, de data aceasta, deoarece porția era destul de mică si prețurile mari pentru ceea ce oferea resturantul. Așa am aflat că cel mai bine este să iei masa la restaurante cu specific local.